نوشته شده توسط : hr

چطور گل خشک درست کنیم تا پژمرده به نظر نرسند ؟


تزیینات با گل خشک هم دنیای خاص خودش را دارد. خیلی از ما گل‌‌هایی را هدیه می‌گیریم یا به هردلیلی خریده و به خانه‌مان می‌آوریم. بعد از مدتی هم که گل‌مان پژمرد، ناچار با تمام خاطره‌های خوبمان خاکش می‌کنیم و بی‌خیال می‌شویم تا گل بعدی. غافل از این‌که خود این گل‌ها هم می‌توانند خشک شده و مثل یک دکور کوچک، حالمان را خوب کنند. ما در دکوراتور به شما ۲ روش مختلف برای خشک کردن گل یاد می‌دهیم.  

روش اول خشک کردن گل : روش اورژانسی

روش اورژانسی خشک کردن گل به درد دسته‌های کوچک‌تر می‌خورد. دسته گل‌هایی از یک نوع گل را می‌توانید با این روش خشک کنید. اگر گل‌تان را اینطوری خشک کنید، جلوه‌اش طبیعی‌تر است و بیشتر به درد نشستن در گلدان می‌خورد.

قدم اول: گل‌تان را برعکس کنید

گل‌تان را برعکس آویزان کنید. می‌توانید انتهای ساقه‌های گل را با هر وسیله‌ای که فکرش را می‌کنید، آویزان کنید. روی برگ‌های گل تازه را هم یک لایه نازک اسپری بپاشید که رنگش را از دست ندهد.

 قدم دوم: صبر کنید و اسپری بزنید

دو روز صبر کنید و در تمام این مدت، هر روز یک لایه‌ی نازک اسپری مو روی گل‌تان بپاشید. بعد از این دسته گل ‌تان حاضر است و می‌توانید آن را در یک گلدان بگذارید.

روش دوم خشک کردن گل: روش یواش یواش!

برای خشک کردن یک دسته‌ی بزرگ از گل‌ها و گیاهان مختلف باید جور دیگری عمل کنید و زمان بیشتری هم بگذارید. گل‌های مختلف و متفاوت را می‌توانید توی یک توری بپیچید و از آن به عنوان یک وسیله تزیینی کوچک و خوب استفاده کنید. خشک کردن گل‌ها و گیاهان با این روش زمان بیشتری می‌خواهد و بیشتر به درد وقت‌هایی می‌خورد که چند نوع گل  خشک یا گیاه مختلف داشته باشید.

قدم اول: گل‌هایتان را روزنامه‌خوان کنید

گل‌هایی را که دوست دارید، روی یک برگه روزنامه باطله بچینید تا خشک شوند. به گلبرگ‌ها دست نزنید تا حالت‌شان از بین نرود.

قدم دوم: یک اتاق مناسب پیدا کرده و صبر کنید

گلبرگ‌ یا برگ گل‌هایی را که می‌خواهید خشک کنید، باید در یک محل تاریک، خشک و خنک بگذارید. جایی که جریان هوای مناسبی داشته باشد. این مورد آخری، یعنی جریان هوا را کاملا جدی بگیرید. چون کمک می‌‌کند که گلبرگ‌ها در طول خشک شدن به باکتری آلوده نشوند.

با این روش، گل‌ها معمولا در عرض حدود دو هفته خشک می‌شوند و می‌توانید آنها را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید.




:: موضوعات مرتبط: ابتکارات , ,
:: بازدید از این مطلب : 788
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: